Khasiat Tanaman Herbal Binahong

Khasiat Tanaman Herbal Binahong

P engen mengetengahkan tentang pengobatan herbal, dalam hal ini bertujuan untuk mengurangi konsumsi obat kimia dan memanusiakan organ tubuh kita ( kasihan ginjel kita setiap hari digelontor obat kimia). Dalam hal ini saya akan mengambil contoh tentang tumbuhan binahong. Binahong (Boussingaultia cordifolia, Boussingaultia basselloides) adalah tanaman obat dari daratan Tiongkok yang dikenal dengan nama asli Dheng San Chi. Tumbuhan ini telah dikenal memiliki kasiat penyembuhan yang luar biasa dan telah ribuan tahun dikonsumsi oleh bangsa Tiongkok, Korea, Taiwan dll. Di kawasan Asia Tenggara, tumbuhan ini merupakan konsumsi wajib penduduk Vietnam ketika melawan invansi Amerika, namun sayangnya tanaman ini masih asing untuk daerah Indonesia. Tumbuhan merambat ini misterius karena belum banyak literatur maupun penelitian ilmiah yang mengungkapkan khasiatnya. Namun, secara empiris, masyarakat memanfaatkannya untuk membantu proses penyembuhan beragam penyakit.

Tanaman Herbal Binahong Hampir semua bagian tanaman binahong dapat dimanfaatkan. Umbi, batang dan daun Binahong dapat digunakan dalam terapi herbal. Seluruh bagian tanaman menjalar ini berkasiat, mulai dari akar, batang dan daunnya. Pemanfaatanya bisa direbus atau dimakan sebagai lalapan untuk daunnya. Tanaman ini tumbuh merambat. Sering digunakan sebagai gendola atau gapura yang melingkar di atas jalan taman. Ada yang menamainya binahong dan berasal dari Korea. Tanaman ini masih satu famili dengan gendola (Basella rubra Linn) dan satu ordo dengan bayam.

Kasiat Utama Binahong :


1.Mempercepat pemulihan kesehatan setelah operasi, melahirkan, khitan, segala luka-luka dalam, radang usus.
2.Melancarkan dan menormalkan peredaran dan tekanan darah.
3.Mencegah stroke, maag, asam urat.
4.Menambah dan mengembalikan vitalitas daya tahan tubuh.
5.Wazir (ambeien)
6.Melancarkan buang air kecil, buang air besar.
7.Diabetes
8. Sariawan berat
9. Pusing-pusing
10. Sakit perut dll


Pengkonsumsiannya :

Dosis-nya disesuaian dengan kemampuan tubuh kita, usahakan dengan jumlah ganjil ( 1 atau 3 atau 5 atau 7 atau 9 dst).

Pengolahan :
- Direbusan : ( Daun / Batang / Akar dalam jumlah ganjil ), 3 gelas air direbus sampai menjadi 1 gelas untuk diminum.
- Diserut : Daun diserut perlahan dengan sendok sampai menghasilkan/berbentuk seperti lendir / jeli, langsung dikonsumsi.
- Bobok/kompres : Daun, Batang / Akar hasil rebusan bisa digunakan untuk bobok/kompres.

Tahapannya Dosis:
Dosis Pengenalan : 1 s/d 3 Daun / Batang / Akar ( 2 x sehari selama 3 hari )
Dosis Penyembuhan : 1 s/d sesuai kebutuhannya ( 2 x sehari pada hari ke-4 sampai evaluasi dirasa cukup )
Dosis Penutup : 1 s/d 3 Daun / Batang / Akar ( 2 x sehari selama 3 hari )
Dosis Vitamin : 1 Daun / Batang / Akar ( 1 x sehari )


Semoga bermanfaat, amien.


Source : http://dhuwuh.blogspot.com/2009/01/khasiat-tanaman-herbal-binahong.html



Related Posts by Categories :


370 comments:

Internet Download Manager said... on July 30, 2009 at 9:40 PM  

ouh ntu binahong nama buah yah, mirip ma nama penjual alat bangunan sebelah rumah gua. Toko Bina A Hong

dskania said... on August 24, 2009 at 8:44 PM  

makasi ya infonya, tp mohon yang lebih jelas dong gambarnya keseluruhan bagian tanaman mulai dari daun ampe buah, soalnya kmrn aku dpt bibit katanya sih binahong, pengen nyocokin aja :) makasi ya!!

Jual Tanah Murah said... on November 26, 2009 at 1:58 PM  

Saya tertarik dgn Herbal Binahong ini, dimana bisa beli? Anak saya sering konstipasi. thx

jemiro said... on November 29, 2009 at 7:38 PM  

wah, tanamannya berkhasiat banget, untuk yang habis operasi?? kebetulan tante
saya habis sesar :)thx atas infonya

rumah murah said... on February 24, 2010 at 9:29 AM  

Saya memang lebih percaya sama tanaman obat daripada obat paten. Kapitalis!

Narutopedia Manga Chapter - Full Preview Naruto Series said... on February 26, 2010 at 9:31 AM  

Read Online Manga Naruto complete series along with updated chapters each week and downloaded freely to determine the plot of the exciting

Narutopedia Express - The Second Generation of Leaf Ninja said... on March 4, 2010 at 3:49 AM  

Exclusive Encyclopedia about everything in naruto anime like character biographies, handseal, jinchuriki, bijuu, akatsuki, hidden village, clan, and other shinobi skills

Yasin Boaz said... on April 21, 2010 at 2:01 PM  

Iya nech Binahong banyak manfaatnya, makanya aku nanam sendiri jd kalo butuh sewaktu-waktu ga bingung mo nyari kemana-mana.

rebanagroup said... on July 14, 2010 at 7:05 PM  

memang tanaman herbal salah satu pengobatan secara alami, dimana banyak obat2 berbahan kimia yang punya efek samping, eh kbtlan istri saya suka pusing2, makasih yah, saya coba obat herbalnya

mp3 gratis said... on August 11, 2010 at 2:04 PM  

baru tahu ada tanaman bernama binahong, biasa tumbuh dimana tanaman tersebut pak? apa di sini juga banyak populasinya

goldenwap said... on September 30, 2010 at 12:44 AM  

kalau begitu sebaiknya di tanam masal tumbuhan tersebut di indonesia

S Hamdani said... on October 16, 2010 at 12:48 PM  

manfaatnya banyak binahong nih dan masih bisa lebih dieksplorasi mendalam di lab, masih sedikit publikasinya

Rackmount Monitor said... on December 3, 2010 at 5:20 PM  

Thanks for putting us on sight. I am so delightful having a look over my interest.

Obat Alergi said... on December 8, 2010 at 9:24 AM  

tanaman yang berasal dari korea ini khasiatnya memang banyak sekali gan..

berita seputar artis said... on January 3, 2011 at 12:24 PM  

info yg menarik kunjungi blog seputar artis terkenal http://kumpulbarengartis.blogspot.com

Anonymous said... on January 24, 2011 at 2:37 PM  

Saya baru dapat bibitnya dari saudara yang sudah merasakan khasiat dari pohon binahong ini. Thx infonya.

Phone Sex said... on February 4, 2011 at 1:57 PM  

I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to start my own BlogEngine blog now. Really the blogging is spreading its wings rapidly. Your write up is a fine example of it.

Phone Sex said... on February 4, 2011 at 2:01 PM  

It’s my great opportunity to visit on this blog. Really you have shared exclusive thing.

Anonymous said... on February 16, 2011 at 5:35 PM  

Ass,Wr,Wb
Sy mau tanya apakah tanaman ini dapat menghilangkan penyakit Epilepsi ?
Apakah rasa sakit di pinggang yg terasa panas bila sesudah bekerja sambil jongkok,membungkuk,terlebih lagi memacul dapat hilang bila mengkonsusmsi tanaman ini ?
Apakah penyakit insomia ( sulit tidur) akan hilang bila memakan obat herbal ini ?
mohon informasinya di balas lewat e-mail

Anonymous said... on February 16, 2011 at 5:42 PM  

ini e-mail sy penderita point 42 tik.tak416yahoo.co.id

Catering Jakarta said... on February 23, 2011 at 9:02 PM  

Binahong dapet nya dimana? di pasar2 gitu ada, atau ke penjual tanaman ya?

jack said... on March 14, 2011 at 1:56 PM  

obat-obatan herbal memang maknyus banyak sekali manfaatnya yah!

xamthone plus said... on March 17, 2011 at 8:12 AM  

wah ternyata banyak juga ya gan khaiat nya , ane baru tau gan , makasih nih buat infonaya

obat darah tinggi said... on March 19, 2011 at 2:02 PM  

makasih nih gan buat infonya , ternyata banyak juga tuh manfaat nya

XAMthone plus said... on May 5, 2011 at 7:19 AM  

wah ternyata banyak juga yah khasitanya itu, makasih banyak gan buat infonya , kita coba dulu

XAMthone plus said... on May 11, 2011 at 7:21 AM  

makasih banyak ya gan buat infonya , semoga bermanfaat gan, langsung saja ke tkp

obat stroke said... on May 24, 2011 at 10:58 AM  

jadi tambah ilmu nih,,

thank ya atas info nya,,

keren banget nih,,,

kanker kelenjar getah bening said... on May 30, 2011 at 10:30 AM  

tapi saya belum lihat daun tersebut...

tumbuhnya sering dmana ya?

thank infonya,,

XAMthone plus said... on June 1, 2011 at 7:32 AM  

ternyata tanaman ini banyak juga ya khasiatnya, malah aku baru tau mas, hehe, makasih banyak yah buat infonya

3d ultrasounds said... on June 3, 2011 at 4:54 AM  

They don’t create the creative writing essay themselves. They just purchase essays at the professional research papers writing service.

Handwriting expert said... on June 6, 2011 at 11:36 PM  

It’s really a great post..I would like to appreciate your work and I am going to recommend it to my friends. Thanks for sharing.

forgery said... on June 6, 2011 at 11:39 PM  

Good blog! I genuinely love how it is easy on my eyes as well as the details are well written. I am wondering how I can be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your rss feed which must do the trick! Have a nice day!

xamthoneplus said... on June 10, 2011 at 9:18 AM  

baru tau nih kalau tanaman ini punya manfaat yg super ajaib..

mksih buat info nya gan,,,

XAMthone plus said... on June 10, 2011 at 9:20 AM  

saya baru tau mas, ternyata tanaman binahong itu banyak juga yah kasiatnya, ternyata wazier juga bisa sembuh ya gan, makasih banyak nih infonya, sangat bermanfaat sekali gan

xamthoneplus said... on June 13, 2011 at 10:18 AM  

baru tau nih khasiat nya..
mksih ya buat info nya..
sangat bermnfaat banget,,,

Obat batu ginjal said... on June 18, 2011 at 9:19 AM  

ternyata tanaman binahong itu banyak juga yah, makasih banyak gan atas infonya

penyakit jantung said... on June 20, 2011 at 12:39 PM  

tumbuhan banyak yang berkhasiat baik buat kesehatan.
salah satu tanaman binahong ini

jelly gamat said... on June 21, 2011 at 10:19 AM  

tanaman binahong tuh kuping gajah bukan??
soalnya klo diliat dari bentuknya hampir mirip dengan tanaman kuping gajah...

obat alami nyeri haid said... on June 25, 2011 at 10:01 AM  

ada juga nie khasiat jus manggis untuk mengobati bbrapa macam penyakit....
bila ada yang perlu kunjungi balik saja...

obat alternatif luka bakar said... on June 28, 2011 at 10:34 AM  

emz baru tahu jg nih,klw tanaman binahong mengandung hkasiat'y,,
nice info...

Obat herbal gagal ginjal said... on July 1, 2011 at 9:49 AM  

kalo di daerah saya tanaman binahong itu sering liat di sisi kali gan, makasih banyak nih atas infonya

agen xamthone plus tangerang said... on July 4, 2011 at 2:08 PM  

wah ternyata tanaman binahong ada khasiat'y jg ya,,
mkzh bwt info'y sangt bermnfaat sekli

rental dan sewa genset said... on July 7, 2011 at 12:47 AM  

obat herbal ngak kalah sama obat kimia, obat kimia justru lebih banyak effek sampingnya..mari lestarikan obat dan pohon herbal kita

obat luka diabetes said... on July 7, 2011 at 9:32 AM  

saya baru tau tumbuhan binahong bermanfaat,, denger namanya juga baru pertama kali,, hehe'
makasih y ats informasinya..
salam kenal juga

3d4d ultrasound said... on July 7, 2011 at 11:03 PM  

You are just an excellent. I like reading what ever you write. For this post, I just want to say WOW…

Jelly Gamat said... on July 9, 2011 at 8:17 AM  

aku belum tahu secara langsung melihat daun binahong..! thanks ya informasinya..bagus banget buat saya,karena saya sudah lama punya sakit maag..!

obat diabetes said... on July 12, 2011 at 2:54 PM  

wah baru tahu jg nih ternyata tanaman binahong mempunyai khasiat,,
mkzh ya bwt info'y sangt menarik sekli...

pizza delivery bag said... on July 12, 2011 at 11:21 PM  

Thanks for the post, its really containing the descent knowledge and I really like the blog.

Latest Fashion Trends said... on July 23, 2011 at 4:20 AM  

Hey great stuff, thank you for sharing this useful information and i will let know my friends as well.

Obat Tradisional Glukoma said... on August 1, 2011 at 11:21 AM  

ppostingan yang menarik nih,,
emz baru tahu juga khasiatnya,,
mkzh ya bwt info'y

locksmith in nyc said... on August 6, 2011 at 1:20 AM  

It is so lucky to read your blog,it is full of useful message.I wish we both can do better in the future.It great honour if you can visit our website,and give us some suggession.

Mainan Helikopter said... on August 7, 2011 at 2:58 PM  

nusantara memang kaya dengan tanaman herbalnya,bahkan prof. Hembing mengakuinya semua tanaman di nusantara khasiatnya banyak

buy tamiflu online said... on August 12, 2011 at 2:11 AM  

Thanks for the informative writing. Would mind updating some good tips about it. I still wait your next place. ;)

buy codeine online said... on August 13, 2011 at 4:46 AM  

Your blog is really a great resourceful to me because I got a knowledge so visit your blog and I would like to thank you for the efforts which you have made in fabricated this article.

locksmith in new york said... on August 18, 2011 at 1:42 AM  

Interesting post. I have been wondering about this issue,so thanks for posting.

locksmith in new york said... on August 20, 2011 at 12:06 AM  

We at manhattan locksmithbelieve that being a locksmith in Manhattan demands hard work and a personal local commitment of excellence at affordable locksmith prices. Feel Free Visit Here: “www.aaalocksmithnyc.com”

Free Classified Ads said... on August 20, 2011 at 5:59 PM  

This piece was an inspiration for me to share with everyone I know. I must congratulate the author and the place and coming up with a beautiful creature like this.

whiplash claim said... on August 25, 2011 at 6:12 AM  

Thanks a lot for this very detailed information regarding this plant. Keep it up..

best online pharmacy said... on September 13, 2011 at 12:18 AM  

That’s really great.. Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic.

best online pharmacy said... on September 13, 2011 at 4:52 AM  

Simply marvelous!!! Your article provides a fresh new insight to this topic which was yet undiscovered.

Natural Supplements said... on September 22, 2011 at 1:58 PM  

Very efficiently written information. It will be beneficial to anybody who utilizes it, including me. Keep up the good work – for sure i will check out more posts. This site seems to get a good amount of visitors.

4d ultrasounds said... on September 30, 2011 at 1:15 PM  

I discovered so many beneficial thing in your blog site especially its discussion. On the a lot of feedback on your articles, I guess I am not the only one getting the satisfaction right here! keep up a good work.

tubal ligation reversal surgery said... on September 30, 2011 at 1:24 PM  

Nice site! I enjoy a couple of from the articles which have been written, and particularly the comments posted! I will definitely be visiting again!

find doctor said... on October 3, 2011 at 3:33 PM  

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

organic seo service said... on October 4, 2011 at 10:15 PM  

Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

cost effective advertising said... on October 5, 2011 at 3:28 AM  

Awesome pictures and interesting information and attractive.This blog is really rocking...
Yes, the post is very interesting and I really like.

doctor ratings and reviews said... on October 5, 2011 at 5:03 PM  

Interesting post. I have been wondering about this issue, so thanks for posting.

best online pharmacy said... on October 7, 2011 at 12:22 AM  

Wow, thats amazing.I love the way you write. Do you provide an RSS feed?

tubal reversal surgery said... on October 13, 2011 at 12:48 PM  

Very useful information you have here, I really like the way it is written.

inspired magz said... on October 16, 2011 at 12:00 AM  

thanks for the info. I learn new thing from this post. and this is also the first time I new about herbal binahong plant.

inspired magz said... on October 16, 2011 at 12:12 AM  

ya, setuju banget dengan mas. Pengobatan herba lebih baik dari obat kimia.

buy codeine online said... on November 12, 2011 at 5:28 AM  

I was working and suddenly I visits your site frequently and recommended it to me to read also. The writing style is superior and the content is relevant. Thanks for the insight you provide the readers!

drug forum said... on November 17, 2011 at 3:55 AM  

Thanks for your marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you will be a great author.I will ensure that I

bookmark your blog and will come back in the foreseeable future. I want to encourage that you continue

your great job, have a nice weekend!think you’ve made some truly interesting points

obat keputihan herbal said... on December 4, 2011 at 9:52 PM  

Wah dahsyat nih tanamannya... Di Indonesia harus ditanam di tiap rumah tuh biar kagak tergantung lagi sama obat impor.


Kunjungi balik blog ane yg membahas seputar: obat keputihan, mengatasi keputihan, dan mengobati keputihan.


NB: bagi para pencari kerja baca dulu ini -> teknik wawancara kerja, tips interview kerja, trik walk-in interview, teknik interview kerja, persiapan wawancara kerja dan cara menjawab pertanyaan interview

obat tradisional gagal ginjal said... on December 9, 2011 at 11:32 AM  

memang herbal obat yang sangat bermanfaat tanpa adanya efeksamping yang merugikan....termasuk obat tradisional gagal ginjal

saim said... on December 14, 2011 at 6:30 PM  

This blog post is really very pleasant as it is well written and has suggested a lot of useful aspects and information about the topic.



buy curcumin

Natural Colon Cleanser said... on December 15, 2011 at 3:55 PM  

I feel very glad for this quality content; you did such a fabulous work in this blog.

buy hydrocodone online said... on December 17, 2011 at 12:04 AM  

Really i appreciate the effort you made to share the knowledge.The topic here i found was really effective to the topic which i was researching for a long time

Anonymous said... on December 20, 2011 at 8:03 AM  

It shows a lot of interesting facts and admiring content. The topic has the nature of simplicity but the article has a big impact. It is simple but knowledgeable. This is a kind of blog that is very rare to hunt online. I appreciate the blogger for the knowledge shared.

Interface Talent Network Complaints

Classified Ads Sikkim said... on December 24, 2011 at 5:32 PM  

Hello, I am very happy to read your blog. This is another fantastic blog post what I have read.

organic supplements said... on December 29, 2011 at 1:37 PM  

Please one more post about that. I wonder how you got so good. This is really a fascinating blog, lots of stuff that I can get into. One thing I just want to say is that your Blog is so perfect.

saim said... on December 30, 2011 at 6:02 PM  

Thanks i like your blog very much , i come back most days to find new posts like this.



natural suppliments

free dating sites said... on December 30, 2011 at 8:46 PM  

I don’t suppose I have read anything like this before. So nice to find somebody with some original thoughts on this subject

Bisnis Online said... on December 31, 2011 at 1:06 AM  

Sering denger namanya tapi baru kali ini baca referensinya secara lengkap..

rendy said... on January 9, 2012 at 2:44 PM  

mampir dlu ya agan2 dsni,mna tau d butuh kan suatu saat nanti
http://www.facebook.com/pages/Binahongobat-asam-urat/170830652942220?cropsuccess

jasa kontraktor said... on January 10, 2012 at 11:21 AM  

binalong itu banyak tumbuh di kebon saya...dulu pernah di bawain bibitnya dr vietnam...ternyata ada manfaatnya yaa...abis tumbuhnya ga bagus siy, merambat ke mana2...

Anonymous said... on January 12, 2012 at 6:27 PM  

I'm impressed, I must say. Very rarely do I come across a blog that's both informative and entertaining, and let me tell you, you've hit the nail on the head. Your blog is important; the issue is something that not enough people are talking intelligently about. I'm really happy that I stumbled across this in my search for something relating to this issue.

how long does it take to become a lawyer

Chicago carpenter said... on January 13, 2012 at 2:39 PM  

that is some compelling information youve got going! Makes me scratch my head and think. Keep up the good writing!

Anonymous said... on January 15, 2012 at 12:12 PM  

Thanks for sharing such an interesting and informative post.
yazili sorulari

dietas Barcelona said... on January 16, 2012 at 12:44 PM  

El blog está escrito de tal manera que es muy fácil de leer y entender.

tubal reversal surgery said... on January 25, 2012 at 12:58 PM  

It’s good to see this information in your post, i was looking the same but there was not any proper resource, thanks now i have the link which i was looking for my research.

Anonymous said... on February 3, 2012 at 10:41 AM  

This is an extremely practical presentation that gives great examples of how to engage people in executing the plan. I found this very insightful. Well done and thank you.

beach cruiser bikes

handyman Bellevue said... on February 27, 2012 at 10:09 AM  

The site was so nice, I found out about a lot of great things. I like the way you make your blog posts. Keep up the good work and may you gain success in the long run.

homeopathic adhd remedies said... on March 5, 2012 at 6:51 PM  

I was very very happy to find this excellent website. I wanted to thank anyone because of this great knowledge i definitely experiencing every single small bit of this and i'm looking forward to take a look at new issues you article.

lease payment calculator said... on March 9, 2012 at 6:32 AM  

Thanks, I’ve recently been seeking information about this subject for a long time and yours is the best I have discovered.

tequila bar said... on March 9, 2012 at 11:56 AM  

Thanks for taking this opportunity to discuss this, I feel strongly about it and I take pleasure in learning about this topic. If possible, as you gain information, please add to this blog with new information. I have found it extremely useful.

azon profit master said... on March 9, 2012 at 3:04 PM  

saya mau tanya donk? daun binahong ini berkhasiat buat orang sakit mag tidak ya? soalnya ayah saya sakit mag kronis, terus selain obat dari dokter juga sering makan daun binahong ini? takutnya malah salah obat. kalau boleh tolong emailkan ke muhammad.roy8@gmail [dot] com

Betwin188.com Agen Bola Terbaik Dukung Anti Rasisme EURO 2012 said... on March 15, 2012 at 11:34 PM  

khasiat tanaman herbal memang sudah tidak diragukan lagi keberadaanya dalam dunia kesehatan. suksess kang

Betwin188.com Agen Bola Terbaik Dukung Anti Rasisme EURO 2012 said... on March 15, 2012 at 11:36 PM  

bermacam2 tanaman herbal mempunyai kasiat untuk pengobatan dan kesehatan semua bisa menjadi alternatif pilihan yang bagus

homeopathic adhd remedies said... on March 28, 2012 at 5:41 PM  

I must say i appreciate your website. Besides the appealing web page, the article that could be study straight into these pages can be impressing. I purchase some crucial subject areas within the following which is not observed in virtually any sites. Appreciate your expressing this blog. I enjoy that.

Crystal-X said... on April 18, 2012 at 10:59 AM  

Ayo kita budidayakan di Indonesia... siapa tau nti kalo perang dengan Amrik kita jg bs menang kayak Vietnam.

Jual Beli said... on April 26, 2012 at 11:14 AM  

Sir, for apreciate what you have done with this great blog, so I will give you full bookmark in many bookmarked site. You're doin really good job build this website become so comfortable. Thanks a lot for your kindness.

Content Provider Association said... on April 26, 2012 at 11:15 AM  

Great !!! Absolutely spectaculer !!! For the pleasure readers, this site is number one. Thanks for admin that serve a lot of great articles. I really love visit your website.

toko herbal said... on May 16, 2012 at 7:22 AM  

uda mendengar sih khasiat Binahoh. Tapi ada gak penelitian yang ilmiah tentang khasiat binahong

schwinn recumbent exercise bike said... on May 25, 2012 at 6:49 AM  

From reading the importance of this plant, I already value herbal stuffs than taking tablets for the good of my health. Thank you so much for sharing this post!

jaket kulit said... on May 27, 2012 at 11:55 AM  

I think this is among the most significant information for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is perfect, the articles is really nice : D.

Mochamad Fauzi said... on June 2, 2012 at 2:53 PM  

wah makasih gan atas infonya, tanaman ini banyak di kebun saya, tapi saya baru tahu khasiatnya sekarang.. maksih gan atas infonya...

ekstrak kulit manggis said... on June 5, 2012 at 10:06 AM  

di Indonesia bagian Barat kayanya daun ini belum ada ????....
thkss ...

obat kolesterol said... on June 15, 2012 at 8:57 AM  

ouh ntu binahong nama buah yah, mirip ma nama penjual alat bangunan sebelah rumah gua. Toko Bina A Hong

Post a Comment

"Using DOFOLLOW System. Pease don`t SPAM!!!"

Thanks To Comment My Articles. God Bless You People.

Add to Technorati Favorites

Technorati Ping To Your Blog
Including Yours E-Mail Address To Subscribe New Tricks