Khasiat Tanaman Herbal Mengkudu / Pace

Khasiat Tanaman Herbal Mengkudu / Pace

B uah mengkudu mempunyai berbagai kandungan zat berguna bagi manusia.Keistimewaan buah ini adalah nempunyai kandungan scopoletin, serotin, damnacantal, athraquinon,dll. Buah pace sangat efisien untuk mengobati diabetes, penyakit jantung, strooke, memperbaiiki tekanan darah bahkan dapat menyehatkan kelenjar throid, meningkatkan kekebalan tubuh. Selain itu buah mengkudu dijadikan jus dapat menstabilkan gula darah dan menjegah pembengkaan prostat. Sebagai paionkiller jus mengkudu dapat mengurangi rasa nyeri sewaktu menstruasi. Sebagai sel generator buah mengkudu mampu memulihkan kondisi dan juga fungsi hati. Bahkan dinyatakan juga bahwa jus sari buah mengkudu juga sebagai adaptogen yaitu turut meningkatkan daya penyembuhan tubuh tanpa efek samping ketika jus sari buah pace dikombinasikan dengan pengobatan medis atau pengobatan alternatif. Tumbuhan mengkudu (Morinda citrifolia) sudah sejak lama dikenal oleh masyarakat Indonesia. Tumbuhan berbuah kuning pucat tersebut bisa ditemui di berbagai daerah. Biasanya tumbuh secara liar di pekarangan atau pinggir jalan. Selain mengkudu, nama lokal lain adalah pace, bentis, kemudu (Jawa), cangkudu (Sunda), kondhuk (Madura), bangkudu (Batak), neteu (Mentawai), keumudee (Aceh), tibah (Bali) atau rewonang (Dayak). Namun secara internasional, mengkudu lebih dikenal sebagai “noni” yang merupakan sebutan khas orang Hawai. Oleh karenanya, mengkudu pun mendapat julukan lain yakni sebagai Hawaiian magic plant karena tanaman ini dipercaya mampu mengobati berbagai jenis penyakit. Karena selalu mengonsumsi mengkudu, mereka merasa selalu sehat sepanjang tahun, tanpa gangguan penyakit yang berarti. Demikian pula dengan masyarakat di sejumlah negara sudah sejak lama mengenal mengkudu sebagai tanaman obat multi khasiat. Seluruh bagian tumbuhan, mulai dari akar, batang hingga buah dimanfaatkan untuk mengobati berbagai jenis penyakit.

Secara tradisional, bagian tumbuhan mengkudu digunakan dalam bentuk segar, sari buah atau seduhan, dan tapal. Akar misalnya, dimanfaatkan untuk mengobati kejang-kejang dan tetanus, menormalkan tekanan darah, obat demam, dan tonikum. Kulit batang digunakan sebagai tonikum, antiseptik pada luka atau pembengkakan kulit. Daunnya digunakan sebagai obat disentri, kejang usus, pusing, muntah-muntah, dan demam. Sedangkan buahnya untuk obat peluruh kemih, usus-usus, pelembut kulit, kejang-kejang, bengek, gangguan pernapasan, dan radang selaput sendi. Sementara itu, secara modern, berdasarkan hasil penelitian dan riset tentang khasiat mengkudu, para ilmuwan Barat berhasil mengidentifikasi mengkudu mengandung zat-zat aktif yang sangat bermanfaat bagi kesehatan. Dr. Isabella Abbott misalnya, seorang ahli botani, pada tahun 1992 menulis, mengkudu semakin banyak digunakan orang untuk mengontrol diabetes, kanker, dan tekanan darah tinggi. Kemudian pada 1993, jurnal Center Letter melaporkan bahwa beberapa peneliti dari Keio University dan The Institute of Biomedical Sciences Jepang melakukan riset terhadap 500 jenis tanaman. Mereka mengklaim telah menemukan zat antikanker dalam buah mengkudu. Yang agak populer tampaknya hasil survei yang dilakukan Dr. Neil Solomon terhadap 8.000 pemakai sari buah mengkudu, termasuk 40 dokter dan praktisi medis. Hasilnya memperlihatkan, jus mengkudu membantu menyembuhkan sejumlah penyakit. Sedikitnya ada 22 jenis penyakit, antara lain darah tinggi, kolesterol, stroke, kanker, asam urat, diabetes, kelemahan seksual, rasa nyeri, depresi, gangguan ginjal, dan stres dengan tingkat keberhasilan 78%. Selain itu, jus mengkudu efektif menyembuhkan gangguan pencernaan, obesitas, alergi, sulit tidur, meningkatkan daya konsentrasi hingga daya seksual. Menurut hasil penelitian, selain mengandung zat nutrisi, “sang noni” juga mengandung zat aktif seperti terpenoid, antibakteri, scolopetin, antikanker, xeronine, proxeronine, pewarna alami, dan asam. Zat nutrisi yang dibutuhkan tubuh tergolong lengkap di mengkudu. Terpenoid merupakan zat penting yang berfungsi membentuk tubuh dalam proses sintesis organik dan pemulihan sel-sel tubuh. Sedangkan zat antibakteri dalam mengkudu antara lain antrakuninon, acubin, dan alizarin. Zat-zat tersebut di antaranya mampu mematikan bakteri penyebab infeksi jantung dan disentri.

3 Resep Sehat dengan Mengkudu


Resep Pertama
Buah mengkudu muda dibuat jus. Untuk penambah rasa, bisa dibubuhi sedikit madu. Ramuan ini diminum 30 menit sebelum sarapan.
Khasiat:
Membersihkan endapan lemak darah sehingga bisa menyembuhkan aterosklerosis, stroke, serta mencegah serangan jantung. Dapat membatasi penyerapan dan pembentukan lemak di tubuh sehingga dapat membantu program diet. Selain itu, dapat menurunkan tekanan darah tinggi, meredakan pikiran tegang, stres, gelisah, dan mengurangi rasa tak nyaman.

Resep Kedua
Buah mengkudu matang dihaluskan kemudian dicampur dengan rimpang lempuyang parut dan beberapa sendok makan air masak. Hasil perasannya diminum.
Khasiat:
Mengobati peradangan hati, peradangan ginjal, dan peradangan limpa karena serangan malaria. Lalu, membantu membuang cairan empedu dan kolesterol berlebihan, dan menyembuhkan radang saluran kencing yang kerap disebut anyang-anyangan.

Resep Ketiga
Buah mengkudu matang dihaluskan, lalu dicampur dengan rimpang lengkuas parut dan beberapa sendok makan air panas. Hasil perasannya lalu diminum. Untuk penambah rasa, bisa ditambahkan madu atau gula batu.
Khasiat:
Menurunkan demam karena flu dan masuk angin terutama pada anak-anak. Ramuan ini juga mengobati radang tenggorokan dan amandel.



Source : http://dhuwuh.blogspot.com/2009/01/khasiat-tanaman-herbal-mengkudu-pace.html



Related Posts by Categories :


330 comments:

jeng Titik said... on January 16, 2009 at 9:49 PM  

wah ini bagus untuk tambahan ilmu kita. mengkudu memang baik untuk obat.boleh saya kutip ya untuk blog saya. terimakasih!

sETiawAn said... on January 19, 2009 at 4:27 PM  

@jeng Titik : silahkan, malah sangat bermanfaat bisa ditularkan.

Seo Sadau said... on April 11, 2009 at 12:24 AM  

Mas dhuwuh kayaknya banyak banget punya informasi kesehatan yang layak dibaca, terimakasih udah berbagai infonya mas... saya ijin bookmark situs ini.

Rusli Zainal Sang Visioner said... on June 28, 2009 at 2:09 AM  

Subhanallah... tuhan memberikan tanam2an itu kalau digali ternyata sangat banyak manfaatnya buat kesehatan manusia ..

budi said... on December 5, 2009 at 4:30 PM  

Mengkudu juga enak dicampur dengan rujak bebeg sebagai obat masuk angin

Ratih Juhara said... on January 5, 2010 at 3:13 PM  

meskipun buah yang satu ini rasa dan baunya menyengat, tetapi khasiatnya sangat banyak..
thanks for share

Narutopedia Manga Chapter - Full Preview Naruto Series said... on January 10, 2010 at 11:52 AM  

Read Online Manga Naruto complete series along with updated chapters each week and downloaded freely to determine the plot of the exciting

Narutopedia Manga Chapter - Full Preview Naruto Series said... on January 10, 2010 at 11:53 AM  

Read Online Manga Naruto complete series along with updated chapters each week and downloaded freely to determine the plot of the exciting

Narutopedia Manga Chapter - Full Preview Naruto Series said... on January 10, 2010 at 11:54 AM  

Read Online Manga Naruto complete series along with updated chapters each week and downloaded freely to determine the plot of the exciting

Narutopedia Manga Chapter - Full Preview Naruto Series said... on February 26, 2010 at 9:28 AM  

Read Online Manga Naruto complete series along with updated chapters each week and downloaded freely to determine the plot of the exciting

Narutopedia Express - The Second Generation of Leaf Ninja said... on March 4, 2010 at 3:46 AM  

Exclusive Encyclopedia about everything in naruto anime like character biographies, handseal, jinchuriki, bijuu, akatsuki, hidden village, clan, and other shinobi skills

Air minum isi ulang said... on March 20, 2010 at 12:25 PM  

Meskipun buah mengkudu (pace) ini sangat pahit, ternyata mempunyai khasiat untuk kesehatan tubuh..

Air minum isi ulang said... on March 20, 2010 at 12:35 PM  

Waah.. walaupun buah mengkudu (pace) sangat pahit, ternyata mempunyai khasiat untuk kesehatan..

Gabriel Jeffrey said... on April 21, 2010 at 2:21 PM  

Mengkudu memang banyak manfaatnya dan mendapatkannya gampang banget, walaupun pahit rasanya, tapi sayang baunya menyengat banget.

mediague said... on June 20, 2010 at 11:19 AM  

siiip mas... resepnya tak bookmark dulu ... mudah2han berguna

mansuka said... on June 20, 2010 at 11:36 AM  

mau beli yang sudah jadi saja mas... di swalayn pasti banyak tuh

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:21 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite, mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k positifadi.adm@gmail.com .
Smuanya ad di

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:22 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite, mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k positifadi.adm@gmail.com .
Smuanya ad di

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:30 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n

komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite,

mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k

positifadi.adm@gmail.com

Kamar Bujang|Femalepedia|Animecities|Rundomain|TrikDapatDolar|Hikaru no Fans

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:32 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n

komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite,

mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k

positifadi.adm@gmail.com

Kamar Bujang|Femalepedia|Animecities|Rundomain|TrikDapatDolar|Hikaru no Fans

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:33 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n

komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite,

mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k

positifadi.adm@gmail.com

Kamar Bujang|Femalepedia|Animecities|Rundomain|TrikDapatDolar|Hikaru no Fans

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:36 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n

komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite,

mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k

positifadi.adm@gmail.com

Kamar Bujang|Femalepedia|Animecities|Rundomain|TrikDapatDolar|Hikaru no Fans

Kamar Bujang said... on July 4, 2010 at 6:39 PM  

Numpang nitip lapak y gan/sis..
Smua info yg u cri, mlai dr jokes, true story, info gadget, app java n

komp, modifikasi sony ericsson J105 naite, sprti : full akses k naite,

mnghdpkan radio tnpa headset, mgabass to clearbass, dll.
U jg bs mnyumbang artikel apa ja yg brmanfaat n krim email k

positifadi.adm@gmail.com

Kamar Bujang|Femalepedia|Animecities|Rundomain|TrikDapatDolar|Hikaru no Fans

pay per lead said... on July 14, 2010 at 8:29 AM  

wah banyak jga manfaatnya mengkudu ini, dideket rumah saya banyak sekali pohon dan buah mengkudu

OmCan said... on July 29, 2010 at 3:00 AM  

bagus eui..kalau untuk menghilangkan bau pacenya yang "kurang sedap" bagaimana ya? thx infonya.....saya memang suka membaca dan juga suka menulis yang ilmiah begini,..khususnya buat pelajaran Science anak SD..monggo sambang... :)..boleh tukar link? :)

ade said... on August 12, 2010 at 5:55 AM  

Subhanallah, allah tidak pernah menciptakan sesuatu yang sia-sia...

http://thibbun.com

english indonesia dictionary said... on September 11, 2010 at 8:54 AM  

saya baru tahu Mengkudu begitu banyak manfaatnya. Saya tertarik menggunakan mengkudu ini untuk mengobati gula darah saya, kolesterol, darah tinggi dan kanker. Saya juga coba tips di atas dengan menambahkan madu untuk jus mengkudu

Tiras Tea said... on September 15, 2010 at 12:26 AM  

Obat2an alami ini memang sekarang sedang ngetrend karena efek sampingnya kurang dibanding yg non alami

my blogpost said... on October 19, 2010 at 7:29 PM  

artiklenya bagus gan... semoga bermanfaat bagi yang membutuhkan...

constipation remedies said... on October 28, 2010 at 7:22 AM  

memang banyak manfaatnya, saya pernah coba makan buahnya. but namanya jamu (kata istri) mana ada yang enak? heheheh...heheheh. saya sendiri lebih suka kalo dah dalam bentuk kapsul.

Computer Room Monitoring said... on December 3, 2010 at 5:16 PM  

Thanks for keeping us up to date. Really I am delightful you have put me on the sight. Thanks for this

obat hipertensi said... on December 30, 2010 at 8:00 AM  

wesssss mantap-mantap juga ni,,,, terima kasih ni buat infonya,,, boleh langsung di coba ni,,,,

informasi pabx dan panaboard said... on January 5, 2011 at 2:27 PM  

Betul, rajin2lah minum mengkudu agar badan kita bertambah kuat imunnya dari penyakit kanker..

Phone Sex said... on January 28, 2011 at 12:54 PM  

Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Any way I'll be subscribing to your feed and I hope you post again soon.

obat kuat lelaki said... on February 10, 2011 at 10:17 AM  

Saya cari dibeberapa website dan dapat tipsnya di website ini, terima kasih, mau dicoba oleh saya.

Obat Herbal said... on February 11, 2011 at 2:45 PM  

keren abis nih artikelnya
mengulas semua tentang manfaat tanaman obat
ijin bookmark ya mas

obat alami maag said... on February 22, 2011 at 9:58 AM  

banyak juga ya gan manfaat nya, terima kasih gan buat infonya ,, salam kenal aja gan

obat liver empedu said... on March 12, 2011 at 2:14 PM  

wah ternyata banyak juga ya manfaat nya,, di kampung saya banyak sekali tuh gan pohon mengkudu itu

obat radang paru-paru said... on March 15, 2011 at 3:51 PM  

ternya ta bayak juga ya gan manfaat nya ane baru tau gan, makasih gan buat infonya semoga bermanfaat nih

Phone Sex said... on April 3, 2011 at 8:56 PM  

Brilliant. One of the very best I have read. Well written, with style and intelligence. I have spent hours looking for erotica like this. Resorting to writing it myself.

obat alami diabetes said... on April 29, 2011 at 10:33 AM  

wah ternyata banyak juga yag khsiat buah mengkudu itu, makasih banyak gan buat infonya , semoga bermanfaat

Phone Sex said... on April 30, 2011 at 6:01 PM  

This is really a greatwebsite. I have a few myself. I really admire your layout. I know this is off topic but,did you make this theme yourself,or purchase from somewhere?

pulzzahut media said... on May 9, 2011 at 1:54 AM  

tanaman sehat banyak di sekitar kita. nice info smg bermanfaat bagi kita semua.

obat herbal diare said... on May 16, 2011 at 7:31 AM  

wah ternyata banyak juga yah manfaat nya, makasih banyak gan buat informasinya , semoga bermanfaat nih

batik solo said... on May 20, 2011 at 4:01 PM  

sebenernya sdh tahu lama sih khasiatnya,cuma ndak tahan dgn baunya itu lho..kalo tahitian noni jus itu apa terbuat dari mengkudu juga ya??

xamthone plus said... on May 23, 2011 at 10:47 AM  

memang tanaman mengkudu itu banyak khasiatnya dan sangat bermanfaat.,,,

Bali Ratih said... on June 4, 2011 at 10:35 PM  

Memang manusia pada akhirnya harus kembali ke Alam :D

Tapi mengkudu pahiitt banget.. ada cara mengurangi pahitnya?

anyway.. klo ada waktu dan pengen tau produk alami untuk kulit, mampir ya Distributor Bali Ratih

Forged documents said... on June 6, 2011 at 11:38 PM  

Hi, great Blog. The way you explained it is really awesome and makes every one to read till the end. Keep posting.

xamthone plus said... on June 9, 2011 at 10:19 AM  

buah mengkudu memang sangat banyak khasiat'y/mnfaat'y...
mkzh ya bwt info'y sangat mnarik sekli,,,

Phone Sex said... on June 13, 2011 at 5:40 PM  

This is a smart blog. I mean it. . You've got a design here thats not too flashy,

jelly gamat said... on June 20, 2011 at 9:42 AM  

wahh boleh juga nich...
tapi sayang baunya itu ysang paling saya gak suka,,,

obat tradisional asam urat said... on June 20, 2011 at 9:47 AM  

yap betul tuh, harum baunya itu yang bikin agak mual buat mengkonsumsinya,...

obat herbal said... on June 23, 2011 at 10:53 AM  

mengkudu itu buah nya sering muncul di pemakaman knp ya?
hehe

jadi takut?

obat alternatif said... on June 30, 2011 at 3:40 AM  

Subhanallah... Ternyata banyak bahan alami yang berkhasiat menyembuhkan penyakit. Thanks, menambah khasanah pengetahuan tentang pengobatan alternatif yang alami.

nyeri haid said... on July 5, 2011 at 3:52 PM  

baru tahu nih khasiat mengkudu..

selain itu ada khasiat yang lain gk?

Agen xamthone plus palembang said... on July 8, 2011 at 8:36 AM  

ternyata khasiat tanaman mengkidu itu banyak juga yah manfaat nya, aku akan coba mengkonsumsinya nih, makasih banyak atas infonya gan

Jelly Gamat said... on July 9, 2011 at 8:03 AM  

meskipun buah mengkudu sangat berkhasiat untuk segala penyakit..tapi saya nggak kuat untuk meminumnya..karena aromanya..!

agen xamthone plus palembang said... on July 16, 2011 at 10:19 AM  

saya baru tau kalo buah mengkudu bisa ngbtin penyakit diabtes, karena yang saya tau cuma kulit manggis,, makasih y atas informasinya

Latest Fashion Trends said... on July 23, 2011 at 4:15 AM  

Hey great stuff, thank you for sharing this useful information and i will let know my friends as well.

organic multivitamin for women said... on July 30, 2011 at 12:15 AM  

nice to share my love is also wonderful to tell you that Healthy green provides the best Organic vitamins, herbal remedies and organic supplements.
They use all natural ingredients to create our organic products.

celebrity hair transplant said... on August 3, 2011 at 8:24 PM  

This is a very good look for me, is to admit that you are one of the most powerful blogger I've ever saw.Thanks publication of this informative article.

Organic Supplements said... on August 5, 2011 at 1:32 AM  

nice to share my love is also wonderful to tell you that Healthy green provides the best Organic vitamins, herbal remedies and organic supplements.
They use all natural ingredients to create our organic products.

emergency locksmith said... on August 6, 2011 at 1:21 AM  

As usual i am searching some useful information, immediately i found this post and gain some useful information great work such a great brain to use.

buy xanax online said... on August 8, 2011 at 11:48 PM  

I really liked your article.

Thanks for your post, I like this post very much.

accident claims company said... on August 9, 2011 at 9:20 AM  

I really like this blog, because it provide healthy tips on how to use herbal medicine. It gives me so much information of some of the herbal medicine.

Hire Joomla Developers said... on August 9, 2011 at 1:58 PM  

Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I've really enjoyed browsing your blog posts.

juvida said... on August 9, 2011 at 2:11 PM  

mengkudu emag buah yg berkhsiat bget...
thank' bget infox dan slam knal y mz.
btw, kunjungi juga ya: http://nilaisehat.blogspot.com

buy percocet online said... on August 10, 2011 at 4:44 AM  

I get exactly where you’re coming from; together with I unquestionably enjoy the write-up. It’s a given I will convey to all my close friends about it, very authentic. Bye for the time being.

buy tamiflu online said... on August 11, 2011 at 3:16 AM  

Hey great stuff, thank you for sharing this useful information and i will let know my friends as well.

buy percocet online said... on August 11, 2011 at 3:33 AM  

Nice information, valuable and excellent design, as share good stuff with good ideas and concepts, lots of great information and inspiration, both of which we all need, thanks for all the enthusiasm to offer such helpful information here.

buy codeine online said... on August 12, 2011 at 4:42 AM  

Pretty cool post. I just came across your site and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your blog and I hope you write again soon.

Free Classified Ads said... on August 15, 2011 at 3:11 PM  

For this motive to provide every product to the customer, and to accomplish the all needs of the people we introduce an authentic and valuable E-marketing place where mushroom of beautiful and well equipped houses and accommodations are provided by the so worthy and trusty E-marketing place which is geboon.com .

buy ritalin online said... on August 16, 2011 at 1:34 AM  

I admire The Valuable information you offer in your articles. I Will bookmark your blog and check my buy ritalin online.
Thanks for posting!

Burnaby House for Sale said... on August 17, 2011 at 2:48 PM  

Your blog is very useful. Thank you so much for providing plenty of useful content. I have bookmark your blog site and will be without doubt coming back. Once again, I appreciate all your work and also providing a lot vital tricks for your readers.

latest fashion trends said... on August 18, 2011 at 10:05 PM  

It was truly my pleasure to stumble upon this blog and to make one comment. Will share this amazing resource with my friends and office colleagues.

locksmith in nyc said... on August 20, 2011 at 12:08 AM  

manhattan locksmithprovides exceptional security upgrades such as installation of the latest alarm systems, CCTV units and motion detection sensors. Feel Free Visit Here: “www.aaalocksmithnyc.com”

computer repair new york said... on August 20, 2011 at 4:25 AM  

i like the information and the context in which it is elaborated, its really remarkable.

lala said... on August 20, 2011 at 7:04 PM  

sayang baunya itu, gak tahan saya..
mungkin bisa diakali dengan beli yang udah berbentuk kapsul aja ya :p

whiplash claim said... on August 24, 2011 at 1:09 PM  

This plant is simply amazing... its uses and benefits are really incredible.

obat tradisional kelenjar getah bening said... on August 25, 2011 at 10:54 PM  

sangat alami banget ya mengkudu ,,,
saya baru tau nih gan khasiatnya,,,
copy gkk apap apa kan?

Free Classified Ads said... on September 15, 2011 at 11:41 PM  

This is perfect you're in the right sense I mean using that process, sometimes we use other tasks and methods but I think the way you do is perfect.

Ryan said... on September 21, 2011 at 2:49 AM  

i always appreciate people who share creativity with us thanks for the post keep posted and make me

learn more buy valium

online

doware.co.cc said... on September 22, 2011 at 7:58 AM  

Ternyata buah yang dibenci justru berkhasiat untuk pengobatan yah.... :D
doware say thx for your articles...

Ryan said... on September 23, 2011 at 3:29 AM  

I wana congratulate you for such a wonderful and excellent work keep it up though its awesome
best organic seo services

3d ultrasounds said... on September 26, 2011 at 2:01 PM  

Thanks for such an interesting article here. I was searching for something like that for quite a long time and at last I have found it here.

computer repair new york said... on September 26, 2011 at 2:04 PM  

Brilliant post and useful information…I think this is what I read somewhere…but I don’t know with your experience.

indian top classified website said... on September 28, 2011 at 2:49 AM  

Thanks for this read mate. Well, this is my first visit to your blog! But I admire the precious time and effort you put into it, especially into interesting articles you share here!

find doctor said... on September 30, 2011 at 8:37 PM  

This Blog Is Really wonderful and amazing information is there and looking so attractive ..
I feel good to be here ..
Keep sharing good things with friends...
Thanks for sharing...

organic seo service said... on October 1, 2011 at 5:23 AM  

Really i appreciate the effort you made to share the knowledge.The topic here i found was really effective to the topic which i was researching for a long time

Ryan said... on October 3, 2011 at 11:39 PM  

Stunning..!!! it made me stop and to look into it deeply, its so wonderful i wana appreciate you from the bottom of my feelings, fantastic keep it up cost effective seo company

cost effective advertising said... on October 3, 2011 at 11:53 PM  

Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

doctor rating and reviews said... on October 4, 2011 at 5:47 PM  

This is really my very first time here, great looking blog. I discovered so many interesting things inside your blog especially its discussion

best online pharmacy said... on October 7, 2011 at 2:46 AM  

Nice to be visiting your blog again, it has been months for me. Well this article that I've been waited for so long.

doctor ratings and reviews said... on October 11, 2011 at 4:01 PM  

These kind of post are always inspiring and I prefer to read quality content so I happy to find many good point here in the post, writing is simply great, thank you for the post.

All Bloggerz said... on October 15, 2011 at 11:42 PM  

mengkudu? I have used it leaves to be the ingredients in her cooking. :)

by the way, great information.

Free Full iphone Apps and Games said... on October 22, 2011 at 12:06 AM  

Thank you for sharing this valuable information with us. I will keep visiting you post again and again. I hope to get some new ideas in coming days. Thanks!!!

not having children said... on October 28, 2011 at 11:23 PM  

walaupun buah ini gak q suka, tapi demi kesembuhan q hajaarr juga deh :(

obat tradisional asam urat said... on November 7, 2011 at 8:20 AM  

disamping baunya yg tidak sedap, ternyata buah mengkudu memiliki banyak khasiat ya...

drug forum said... on November 11, 2011 at 2:53 AM  

I was delighted to find this web site.I wanted to thank you for your time reading this wonderful! I really enjoyed every bit of it and I've marked to ensure that the blog post something new.

buy codeine online said... on November 12, 2011 at 1:50 AM  

You will be missed.The one place where as a venue and fan I could search by what ever perimeters I chose .Good Luck with your future endeavors.

toy said... on November 16, 2011 at 4:07 AM  

pace emang obat herbal yang berkasiat, namun tetep ada kelemahannya,
ati ati buat yang darah rendah, jangan terlalu banyak makannya, ntar bisa bikin drop loh
makasih

Lowongan Kerja said... on November 22, 2011 at 9:17 PM  

ga disangka buah yang keliatannya ga menarik ternyata banyak khasiatnya.....

xamthone said... on November 27, 2011 at 7:39 PM  

wow ternyata walau tidak sedap dipandang,buah mengkudu kaya akan manfaat

Lowongan Kerja said... on November 30, 2011 at 1:45 PM  

ga disangka buah yang ga dilirik ma kita ternyata banyak khasiatnya

lowongan kerja said... on December 5, 2011 at 9:39 PM  

ga nyangka ya buah yang kurang dikenal oleh masyarakat ternyata banyak manfaatnya.....

organic supplements said... on December 13, 2011 at 6:49 PM  

There are some very great sources here and thank you for being so kind to post them here.

Natural supplements said... on December 13, 2011 at 7:52 PM  

Nice to be visiting your blog again, it has been months for me.
Well this article that I've been waited for so long.
Natural supplements
organic supplements
Testosterone Booster Supplement

buy adderall online said... on December 13, 2011 at 10:14 PM  

A healthy diet is not about strict nutrition philosophies, staying extremely thin, or depriving yourself of foods you love. Rather it is to get that good to have more energy and you keep healthy as possible.

Classified Ads Tamil Nadu said... on December 14, 2011 at 3:10 AM  

Its my great pleasure to visit your website and to enjoy your awesome topics, I appriciate that a lot. I see that you paid much attention for those topics, as all of them make sense and are very useful.

saim said... on December 14, 2011 at 1:24 PM  

I agree with you. This post is truly inspiring. I like your post and everything you share with us is current and very informative, I want to bookmark the page so I can return here from you that you have done a fantastic job ...


buy curcumin

Anonymous said... on December 20, 2011 at 8:02 AM  

When I sat this page, I thought I am only reading the same as the article written in most blogs but when I am now in the middle of the article, I can't help myself to appreciate the message that written in there. I can't believe that the blogger can make this blog amazing with the quality content that others don't have. I will look forward to this page for more reading valuable content in the future.


Interface Talent Network

Classified Ads Maharashtra said... on December 23, 2011 at 2:44 AM  

It is so lucky to read your blog,it is full of useful message.I wish we both can do better in the future.It great honor if you can visit our website,and give us some suggestion.

organic supplements said... on December 27, 2011 at 8:39 PM  

Yea, this is really a fascinating blog, lots of stuff that I can get into. One thing I just want to say is that you’re Blog is so perfect…thanks!!!!

Obat Asma Herbal said... on December 28, 2011 at 4:05 PM  

indonesia memang kaya akan tumbuhan herbal,,seperti mengkudu ini,,,tapi sya hanya tidak bisa tahan dengan satu hal gan,,yaitu bau nya,,,hehehe
makasih buat infonya ya

saim said... on December 30, 2011 at 5:00 PM  

I really loved this post. You write about this topic very well. I really like your blog and I will definitely bookmark it!




natural suppliments

dating sites said... on December 30, 2011 at 8:43 PM  

I can't wait to see your examples of how your handwriting has evolved! I am obsessed with the different forms that hand writing takes. I love collecting old postcards just to see the writing.

Classified Ads Andhra Andhra said... on December 31, 2011 at 5:49 AM  

As usual i am searching some useful information, immediately i found this post and gain some useful information great work such a great brain to use.

Buy a Logo said... on January 11, 2012 at 8:33 PM  

Very nice blog website… I always enjoy to read your blog post… Very good writing skill.. I appreciated what you have done here… Good job! Keep posting.

Anonymous said... on January 12, 2012 at 6:40 PM  

It is great to have the opportunity to read a good quality article with useful information on topics that plenty are interested on.

how long does it take to become a nurse

dietas Barcelona said... on January 13, 2012 at 1:35 PM  

La mayoría de lo que he leído en línea es la pasta de la basura y la copia, pero creo que ofrecer algo diferente. Mantenerlo así.

Printable Coupons said... on January 14, 2012 at 12:59 AM  

Cool, it comprises a set of views that humans are purely natural phenomena, sophisticated beings that evolved to our present state through natural mechanisms such as evolution

Anonymous said... on January 15, 2012 at 12:11 PM  

Thanks for sharing such an interesting and informative post.
yazili sorulari

woven label said... on January 15, 2012 at 11:33 PM  

Emang manfaat dari buah mengkudu banyak sekali sebagai bahan obat-obatan

obat herbal liver empedu said... on January 18, 2012 at 2:31 PM  

banyak orang yang gak suka buah mengkudu karena rasanya yang kurang enak padahal manfaatnya sangat banyak.

Post a Comment

"Using DOFOLLOW System. Pease don`t SPAM!!!"

Thanks To Comment My Articles. God Bless You People.

Add to Technorati Favorites

Technorati Ping To Your Blog
Including Yours E-Mail Address To Subscribe New Tricks